Utječe li strategija poučavanja na razumijevanje pojma prirodne ravnoteže?
DOI:
https://doi.org/10.15291/ai.4692Sažetak
Razumijevanje i dijeljenje znanja o prirodnoj ravnoteži u životnim zajednicama osnova je opstanka čovječanstva. U provedenom istraživanju željelo se ispitati utječe li strategija poučavanja na konceptualno razumijevanje prirodne ravnoteže kod učenika četvrtih razreda. Pritom su učenici četvrtog razreda osnovne škole (N=52) podijeljeni u tri skupine, u kojima ih je sve poučavala ista učiteljica; prvu skupinu poučavala je o prirodnoj ravnoteži oslanjajući se samo na prezentaciju, druga je skupina uz to gledala i videozapis bez dodatnih pojašnjenja, dok je treća skupina imala vođeno gledanje videozapisa uz objašnjenja. Provjeravano je znanje učenika na početku i nakon procesa učenja. Koristeći dvofaktorsku ANOVA-u, nisu utvrđene značajne razlike između skupina u znanju o životnim zajednicama (glavni učinak faktora Grupa: p=0,242; ŋ2=0,056) i prirodnoj ravnoteži (glavni učinak faktora Grupa: p=0,980 ŋ2=0,001), dok se učenje pokazalo učinkovitim za oboje (glavni učinak faktora Učenje: p<0,001; ŋ2=0,387 i p<0,001; ŋ2=0,523). To ukazuje na to da su kolaborativno učenje i aktivna suradnja učenika važni i pomažu učenicima steći potrebno konceptualno razumijevanje određenih sadržaja i bez IKT podrške.