Zadarski anđeli u Ceregnanu: prilog za Gregoria Morlaitera

Autor(i)

  • Damir Tulić Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
  • Mario Pintarić Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

DOI:

https://doi.org/10.15291/ars.1394

Ključne riječi:

Ceregnano, Zadar, marble angels, Giovanni Maria Morlaiter, Gregorio Morlaiter, 18th-century sculpture, Venice, Sant’Andrea della Zirada

Sažetak

U malenom gradiću Ceregnanu, nedaleko od Roviga u Venetu, u 18. je stoljeću sagrađena nova župna crkva posvećena svetom Martinu. Iz vizitacija biskupa Adrije, Giovannija Soffiettija (1733.– 1747.) saznaje se da je stara crkva bila premala za rastući broj stanovnika, stoga se gradi nova čiji zidovi 1739. još nisu bili dovršeni. Krajem stoljeća, 1792. vizitacija biskupa Arnalda Speronija degli Alvarotti (1766. – 1800.) govori da su u crkvi uz glavni oltar posvećen Sakramentu, još četiri bočna, svetog Križa, Gospe od Ružarija, svetog Antuna te Gospe Karmelske. Ova jednobrodna građevina s polukružnom apsidom značajnije je obnavljana u 19. te 20. stoljeću. Od kiparskog ukrasa jednostavnog ožbukanog pročelja treba istaknuti dvije kamene skulpture postavljene u niše. S lijeva je lik svetog padovanskog biskupa Bellina, zaštitnika biskupije Adria-Rovigo, a s desna titulara župe svetog Martina biskupa iz Toursa. Oba su kipa bez sumnje djela Giovannija Bonazza (Venecija, 1654. – Padova, 1736.), a stilski se mogu datirati oko 1700. godine. To bi značilo da su najvjerojatnije preuzeti sa stare župne crkve i postavljeni na novo pročelje.

Preuzimanja

Nema statistike

Preuzimanja

Objavljeno

19.12.2017.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak