Nulti stupanj reprezentacije: Umjetnost, tehnika i slikovno pojavljivanje
DOI:
https://doi.org/10.15291/ars.189Ključne riječi:
reprezentacija, slikovni obrat, tehnosfera, slikovno pojavljivanje, Gottfried Boehm, Žarko Paić, Paul CrowtherSažetak
U suvremeno doba digitalno generiranih slika dolazi do epohalne promjene u načinu razumijevanja stvarnosti: da bismo uopće mogli razlikovati stvarnost od različitih vrsta imerzivnih slikovnih iskustava bit će nam potrebni novi epistemološki alati. Sada se nalazimo u tranzicijskom vremenu kada ne samo da se rekonfiguriraju postojeće tehnološke paradigme, nego se i filozofske paradigme na kojima je utemeljen moderni svijet prilagođavaju novim tehničkim i digitalnim slikama. Te slike više ne reprezentiraju ništa iz domene vidljivog svijeta, nego konstruiraju svoj vlastiti svijet; one ne prikazuju nego se pojavljuju stvarajući afekte, stanja i odnose. U ovome tekstu problematiziraju se umjetnost i reprezentacija u odnosu na pojam pojavljivanja kao epistemološkog uvida razvijenog u okviru opće znanosti o slici, a što bi nam trebalo omogućiti bolje razumijevanje polazišnog fenomena: naime, da granice između slika i stvarnosti postaju sve manje vidljive.Preuzimanja
Nema statistike
Preuzimanja
Objavljeno
01.01.2016.
Broj časopisa
Rubrika
Izvorni znanstveni članak