Hrvatska slikarska dionica ruskog marinista Alekseja Hanzena

Autor(i)

  • Sanja Žanja Vrbica Odjel za umjetnost i restauraciju Sveučilište u Dubrovniku Branitelja Dubrovnika 41 HR - 20000 Dubrovnik

DOI:

https://doi.org/10.15291/ars.2760

Ključne riječi:

Aleksej Hanzen, marinist, Dubrovnik, ruski slikar, impresionizam, realizam, strani slikari u Hrvatskoj između dva svjetska rata

Sažetak

Unutar skupine manje poznatih stranih slikara prisutnih u međuratnom razdoblju kod nas, slikar Aleksej Hanzen ističe se svojim umjetničkim aktivnostima. Rus Aleksej Hanzen (Odesa, 2. 2. 1876. – 19. 10. 1937., Dubrovnik) u Hrvatsku je imigrirao 1920. godine i tu ostao do kraja života. Gotovo dva desetljeća provedena u Hrvatskoj obilježio je intenzivnim radom, izlažući na brojnim izložbama organiziranim gotovo svake godine u Zagrebu, zatim u Splitu, Osijeku, Dubrovniku, Ljubljani, Beogradu, Parizu, Buenos Airesu, Pragu i dr. Hanzenove slike nalazile su se u građanskim domovima, javnim i muzejskim zbirkama te na kraljevskim dvorovima, a danas se čuvaju u različitim kolekcijama u Hrvatskoj. Početkom dvadesetog stoljeća studirao je slikarstvo u Münchenu, Berlinu i Dresdenu, a potom nastavlja svoju umjetničku edukaciju u Parizu u atelijerima Tonyja Robert-Fleuryja i Julesa Lefebvrea. Unuk je slavnog ruskog marinista Ivana Kostantinoviča Ajvazovskog, a i sam se specijalizirao za slikanje marina, kojima se predstavljao na različitim izložbama od 1901. godine. Za svoj rad nagrađivan je u Parizu i u Rusiji, a bio je službeni slikar ruske ratne mornarice od 1910. godine.

Preuzimanja

Nema statistike

Preuzimanja

Objavljeno

28.12.2018.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak