Nepoznati Ecce Homo Nikole Lazanića u Italiji

Autor(i)

  • Damir Tulić Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Sveučilišna avenija 4 HR - 51000 Rijeka

DOI:

https://doi.org/10.15291/ars.3195

Ključne riječi:

Nikola Lazanić, Ecce Homo, Noventa Padovana, Dubrovnik, skulptura, 16. stoljeće

Sažetak

Nikola Lazanić, rodom s Brača, najvažniji je kasnorenesansni kipar u Hrvatskoj. Njegov skulptorski opus broji svega tri signirana djela. Najranija je reljefna kamena pala iz 1578. s prikazom Bogorodice s Djetetom sa svetim Petrom i Pavlom u crkvi Svetog Petra u Nerežišću na Braču. Majstor je od 1581. do 1584. zabilježen u Rimu, a 1589. u Dubrovniku gdje za staru crkvu gradskog patrona radi svoja dva antologijska kipa, svetog Vlaha i svetog Jeronima. Nikola se bavio i slikarstvom pa je 1591. uzeo šegrta kojem se obavezao da će ga idućih deset godina poučavati kiparstvu i slikarstvu. Zadnji majstorov spomen je potpisana oltarna pala naslikana 1593. za Chiesa dei Carmini u Bitontu. U članku se objavljuje nepoznata kamena bista s prikazom Krista ovjenčanog trnovom krunom – Ecce Homo. Nalazi se izvan izvornog konteksta u vrtu župne kuće u mjestu Noventa Padovana u istočnom predgrađu Padove. Na poprsju je majstorov potpis: NICvs . LASANEVS . F. Skulptura se hipotetski datira u deveto desetljeće 16. stoljeća, kada se pretpostavlja i majstorov boravak u Veneciji, odnosno Venetu. Također, upućuje se na mogući slikovni predložak za ovo Lazanićevo djelo, odnosno na grafiku nastalu prema Tizianovu liku Ecce Homo, a koja je tiskana u Veneciji u trećoj četvrtini 16. stoljeća.

Preuzimanja

Nema statistike

Preuzimanja

Objavljeno

30.12.2020.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak