„Architecture and Freedom“, ili: kako su stavovi poprimili formu na Trigonu 69

Autor(i)

DOI:

https://doi.org/10.15291/aa.3560

Ključne riječi:

Tringon 69, "Architecture and Freedom", arhitektonska izložba kao environment, eksperimentalna kustoska praksa, konceptualizacija arhitekture

Sažetak

U tekstu se analizira izložba “Arhitektura i sloboda” održana 1969. u okviru manifestacije Trigon 69 u Künstlerhausu (Graz) kao ključni primjer radikalnih tendencija u arhitektonskim izložbama. Polazište je teza o radikalnom pristupu konceptualizacije arhitekture, koji je analogan suvremenim kustosnim eksperimentima Haralda Szeemanna. Zajedničko im je relativiziranje granica između arhitekture, vizualnih medija i kritike, kontrakulture, masovnih medija i konceptualne vizualne umjetnosti. Na izložbi je predstavljeno dvadeset i sedam projekata između ostalih grupe Superstudio, Coop Himmel(b)lau, Hansa Holleina i drugih protagonista radikalne arhitekture, koji nude odgovore na temu zadanu natječajem; vizije grada 2000. godine, potvrđujući da je izlaganje arhitekture multidiscipinarno područje koje objedinjava brojne platforme, strategije, kontekste i aktere. Tako su posjetitelji pozvani da svoje dojmove zabilježe u računalni sustav koji je te podatke projicirao u izložbeni prostor. Na osnovi metodoloških pristupa povijesti arhitekture, kritičke teorije i kulturalnih studija, u tekstu se analizira politiku reprezentacije i interpretacije arhitektonskog prostora u okviru eksperimentalnih kustoskih praksi. Cilj je kontekstualizirati izložbu u okviru radikalnih i eksperimentalnih kustoskih praksi te reinterpretirati specifične načine na koje je arhitektonsko prikazivanje konstruiralo narativ specifičnih kulturnih vrijednosti.

Preuzimanja

Nema statistike

Preuzimanja

Objavljeno

30.12.2021.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak