„Architecture and Freedom“, ili: kako su stavovi poprimili formu na Trigonu 69
DOI:
https://doi.org/10.15291/aa.3560Ključne riječi:
Tringon 69, "Architecture and Freedom", arhitektonska izložba kao environment, eksperimentalna kustoska praksa, konceptualizacija arhitektureSažetak
U tekstu se analizira izložba “Arhitektura i sloboda” održana 1969. u okviru manifestacije Trigon 69 u Künstlerhausu (Graz) kao ključni primjer radikalnih tendencija u arhitektonskim izložbama. Polazište je teza o radikalnom pristupu konceptualizacije arhitekture, koji je analogan suvremenim kustosnim eksperimentima Haralda Szeemanna. Zajedničko im je relativiziranje granica između arhitekture, vizualnih medija i kritike, kontrakulture, masovnih medija i konceptualne vizualne umjetnosti. Na izložbi je predstavljeno dvadeset i sedam projekata između ostalih grupe Superstudio, Coop Himmel(b)lau, Hansa Holleina i drugih protagonista radikalne arhitekture, koji nude odgovore na temu zadanu natječajem; vizije grada 2000. godine, potvrđujući da je izlaganje arhitekture multidiscipinarno područje koje objedinjava brojne platforme, strategije, kontekste i aktere. Tako su posjetitelji pozvani da svoje dojmove zabilježe u računalni sustav koji je te podatke projicirao u izložbeni prostor. Na osnovi metodoloških pristupa povijesti arhitekture, kritičke teorije i kulturalnih studija, u tekstu se analizira politiku reprezentacije i interpretacije arhitektonskog prostora u okviru eksperimentalnih kustoskih praksi. Cilj je kontekstualizirati izložbu u okviru radikalnih i eksperimentalnih kustoskih praksi te reinterpretirati specifične načine na koje je arhitektonsko prikazivanje konstruiralo narativ specifičnih kulturnih vrijednosti.
Preuzimanja
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2021 Jasna Galjer

Ovo je djelo licencirano pod Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Međunarodna licenca.
"Ars Adriatica" je časopis u otvorenom pristupu. Sadržaj je u cijelosti besplatno dostupan danom objave na mrežnim stranicama Hrčka. Korisnici smiju čitati, preuzimati, kopirati, distribuirati, tiskati, pretraživati ili stavljati poveznice na materijal te ga mijenjati ili koristiti na druge zakonite načine, uz obavezno citiranje izvornika, sukladno CC BY 4.0 licenci.