Dopune rimskom djelovanju creskog Schiavonea Ivana Gapića
DOI:
https://doi.org/10.15291/ars.4340Ključne riječi:
Rim, Cres, groteske, Schiavon, Ivan Gapić (Giovanni Capei), Federico Zuccari, Girolamo Muziano, Nikola Lazanić, Natale BonifacioSažetak
U članku se iznose nove spoznaje o rimskom djelovanju štukatera i slikara Ivana Gapića tijekom druge polovice 16. stoljeća kojima je formirana jasnija skica za biografiju tog Schiavonea koji je tek nedavno ponovno predstavljen povijesno-umjetničkoj javnosti. U talijanskoj je historiografiji bio krajnje marginalno prisutan, nejasnog opusa, u dubokoj sjeni istraživanja opusa važnih imena poput Federica Zuccarija i Girolama Muziana. Novoprikupljenim podatcima stječe se novi uvid u kasnije životno razdoblje tog creskog Schiavonea kroz rasvjetljavanje uloge dodijeljene mu na likovnoj opremi kapele Gregoriane u bazilici Sv. Petra, kapeli Altemps u Sta Maria in Trastevere, a donose se novi podatci i o nazočnosti u Bratovštini sv. Josipa da Terrasanta te upravi Akademije sv. Luke u prvim godinama njezina osnutka, te rodbinskim vezama s barskim nadbiskupom koji je u hrvatskoj literaturi poznat kao Ambroz Kapić. Osim toga, iznose se i novi podatci o članstvu Natalea Bonifacija i Nikole Lazanića u rimskoj Bratovštini sv. Josipa. Sabiranjem podatka o Gapićevu sudjelovanju unutar važnih papinskih i kardinalskih likovnih narudžbi, ali i onih o njegovu članstvu u strukovnim udrugama, učvršćene su spoznaje o njegovoj umreženosti u dinamičnim odnosima uoči Tridenta i netom nakon njega.
Preuzimanja
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2024 Laris Borić

Ovo djelo je licencirano pod licencom Creative Commons Attribution 4.0 Međunarodna licenca.
"Ars Adriatica" je časopis u otvorenom pristupu. Sadržaj je u cijelosti besplatno dostupan danom objave na mrežnim stranicama Hrčka. Korisnici smiju čitati, preuzimati, kopirati, distribuirati, tiskati, pretraživati ili stavljati poveznice na materijal te ga mijenjati ili koristiti na druge zakonite načine, uz obavezno citiranje izvornika, sukladno CC BY 4.0 licenci.