Performativna konstrukcija identiteta kroz osobno i postkolonijalno tijelo izvedbe u radu Brede Beban

Autor(i)

DOI:

https://doi.org/10.15291/ars.4352

Ključne riječi:

Breda Beban, postkolonijalnost, liminalnost, autobiografija, identitet, feminizam

Sažetak

Ovaj rad daje uvid u stvaralaštvo intermedijalne umjetnice Brede Beban u kontekstu feminističke i postkolonijalne teorije i njegovu klasifikaciju u okviru koje se razmatra performativna konstrukcija identiteta kroz osobno i postkolonijalno tijelo izvedbe u njezinu umjetničkom djelovanju. Glavni je cilj ovog istraživanja prikazati i teorijski interpretirati opus umjetnice Brede Beban, obilježen iskustvom emigracije osobe liminalnog identiteta. U svojim radovima Breda Beban iz pozicije žene, umjetnice i migrantice problematizira teme kroz prizmu autobiografskog pisma i teme migracije i nacionalne (ne)pripadnosti, u kojima su naglašeni duhovnost, emocije žaljenja ili glorificiranja izgubljenog zavičaja, kao i pripadajući osjećaj marginalnosti proizašao iz osobnog iskustva migracije. Navedeno je impliciralo formiranje složenog odnosa prema osobnom i kolektivnom kulturnom identitetu i njegovoj konstrukciji, prema konceptu drugosti, kao i politici reprezentacije i izvedbe.

Preuzimanja

Nema statistike

Preuzimanja

Objavljeno

20.02.2024.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak