Lopudski oltari Miha Pracata

Autor(i)

  • Igor Fisković Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

DOI:

https://doi.org/10.15291/ars.448

Ključne riječi:

drveni skulptirani i oslikani oltari, Lopud, venecijanske rezbarske radionice, manirizam, Paolo Campsa, Miho Pracat

Sažetak

Raspravlja se podrijetlo, morfologija i ikonografija najreprezentativnijeg drvorezbarenog i oslikanog oltara iz doba renesanse na hrvatskoj obali. Umjetnina se nalazi u zbornoj crkvi Gospe od Šunja na Lopudu, pa se stavlja u korelaciju s mjesnom poviješću 16. stoljeća, uz učvršćenje prijedloga za atribuciju inače izuzetno široko ocrtanoj radionici znamenitog mletačkog drvokipara Paola Campse. S proizvodnjom te dugotrajuće manufakture povezuju se još dva drvena kipa s istoga otoka kako bi se pomoću njihova dokumentiranog datiranja očitao čitav splet historizacije identiteta samosvjesnog brodovlasnika i novčara Miha Pracata kao mogućeg donatora svih tih višestrano značajnih djela.

Preuzimanja

Nema statistike

Preuzimanja

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak