Fitofil Matisse
DOI:
https://doi.org/10.15291/ars.4647Ključne riječi:
Henri Matisse, fitofilija, multifokalnost/širenje, vegetativna duša, arabeska, bojaSažetak
Ovaj ogled nastoji otkriti vegetalne i vegetativne sile na kojima počiva stvaralački postupak Henrija Matissea, obrazlažući da se fitofilija odrazila na svaki aspekt njegova slikarskog postupka. Oslanjajući se na umjetnikove iskaze i šira filozofska promišljanja biljnog života, autor postavlja četiri ključne i tijesno povezane tvrdnje. Kao prvo, Matisseov pristup motivu podrazumijeva poniranje u nesvjesno, vegetativno umno stanje, u kojem se opaženi entiteti pojavljuju kao strujenja vegetalnih energija, a ne kao čvrste stvari. Ovo umno stanje ostvaruje se kroz kumulativni čin slikanja i crtanja, zbog kojeg Matisseova djela postaju pupajući piktoralni sklopovi. Kao drugo, matiseovska kompozicija podrazumijeva vegetalnu organizaciju koju karakteriziraju multifokalnost, kromatski intenzitet i prostorno širenje. Uz to, zahvaljujući svojemu biljolikom nadimanju i dilataciji, njegova djela umirujuće djeluju na promatrača i bude njegovu vegetativnu dušu. Konačno, u ovom ogledu Matisse se ne prikazuje samo kao slikar čija djela nastanjuju vegetalni oblici, već kao fitozof čije duboko poznavanje biljnog života prožima i oblikuje sve konstruktivne elemente njegovih kompozicija.
Preuzimanja
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca

Ovo je djelo licencirano pod Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Međunarodna licenca.
"Ars Adriatica" je časopis u otvorenom pristupu. Sadržaj je u cijelosti besplatno dostupan danom objave na mrežnim stranicama Hrčka. Korisnici smiju čitati, preuzimati, kopirati, distribuirati, tiskati, pretraživati ili stavljati poveznice na materijal te ga mijenjati ili koristiti na druge zakonite načine, uz obavezno citiranje izvornika, sukladno CC BY 4.0 licenci.