Tragom nepoznatih umjetničkih dodira Ivana Meštrovića i Zlatka Šulentića

Autor(i)

  • Dalibor Prančević Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
  • Nevenka Šarčević samostalna istraživačica

DOI:

https://doi.org/10.15291/ars.4648

Ključne riječi:

Ivan Meštrović, Zlatko Šulentić, karikatura, Jugoslavenska učionica u Pittsburghu, portreti, Akademija likovnih umjetnosti, ekspresionizam

Sažetak

Članak istražuje složene i dosad nedovoljno istražene umjetničke odnose između Ivana Meštrovića i Zlatka Šulentića, ključnih figura moderne umjetnosti u Hrvatskoj. Osobita je pozornost usmjerena na atribuciju Meštrovićeve karikature Zlatku Šulentiću koja se analizira u odnosu na druge karikaturalne prikaze kiparova lika. Na temelju arhivske dokumentacije, članak rasvjetljava Meštrovićevu do sada zanemarenu ulogu u uređenju Jugoslavenske učionice na Sveučilištu u Pittsburghu. Pritom se interpretira Portret Josipa Jurja Strossmayera, djelo Zlatka Šulentića koje se povezuje s pripremnim crtežima koji su sačuvani, ali i ističu važne Meštrovićeve skulptorske donacije Autoportret i Portret Mihajla Pupina. U fokusu je i Šulentićevo preuzimanje Meštrovićevih funkcija na Kraljevskoj akademiji za umjetnost i umjetni obrt u Zagrebu između 1941. i 1942. godine, što dodatno oslikava njihovu suradnju i povjerenje. Istaknuti su i drugi dodiri, kao što je ranije zajedničko izlaganje s Grupom nezavisnih umjetnika i Šulentićevo vrsno portretno djelo Dječak koje je došlo u Meštrovićevo vlasništvo. Članak završava stilsko-morfološkom analizom ekspresionizma u opusu obojice umjetnika, na odabranim primjerima djela, čime se doprinosi razumijevanju njihovih dosega unutar hrvatske moderne umjetnosti.

Preuzimanja

Nema statistike

Biografija autora

  • Dalibor Prančević , Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu



Preuzimanja

Objavljeno

12.02.2025.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak