Radikalni enformel Ive Gattina i Eugena Fellera

Autor(i)

  • Ješa Denegri samostalni istraživač, dr. Ivana Ribara, 113/III, Beograd, Republika Srbija

DOI:

https://doi.org/10.15291/ars.538

Ključne riječi:

Enformel, Hladni rat, "radikalni enformel", Ivo Gattin, "Novi material”, Eugen Feller, "Malampije"

Sažetak

Ovaj rad bavi se umjetničkim opusima Ive Gattina i Eugena Fellera kao protagonista fenomena nazvanog "radikalni enformel" u hrvatskom slikarstvu kraja pedesetih i početka šezdesetih godina prošlog stoljeća. Osim njih, ostali predstavnici ovog umjetničkog smjera su Vlado Kristl, Marijan Jevšovar i Đuro Seder, zajedno okupljeni na izložbi Informel 1956-1962. u Galeriji Nova 1977. godine. Kao teorijska platforma "radikalnog enformela" poslužile su teze talijanskog kritičara Giulija Carla Argana iz teksta Materija, tehnika i povijest u informelu, prilagođenih specifičnim hrvatskim umjetničkim primjerima i prilikama.

Preuzimanja

Nema statistike

Preuzimanja

Objavljeno

01.01.2016.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak