Što je prvo? Nakladničko poslovanje ili studij nakladništva?

Autor(i)

  • Josipa Selthofer Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku

DOI:

https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i1.220

Ključne riječi:

studij nakladništva, nakladništvo, nakladnički kolegiji

Sažetak

Cilj je rada analizirati i usporediti nakladničke studije, njihove programe na preddiplomskoj i diplomskoj razini i nastavno osoblje uključeno u izvođenje nastave na nakladničkim studijima u Hrvatskoj i u svijetu. Tradicionalno nakladništvo se brzo mijenja, pa su sve potrebnije nove vještine za obavljanje novih poslova u nakladništvu. Glavna istraživačka pitanja u radu su: mogu li moderni nakladnički studiji ishoditi moderne nakladnike ili moderno nakladništvo oblikuje nove nakladničke studije? Pretpostavka istraživanja je da većina nastavnog osoblja, uključenog u izvođenje nastave na nakladničkim studijima, dolazi s prethodnim radnim iskustvom u nakladništvu. Pitanja koja se nameću su: mogu li nastavnici ovakvog profila obrazovati studente za budućnost i dobivaju li njihovi studenti po završetku studija kompetencije potrebne za natjecanje u zbunjujućem svijetu digitalnih autora i elektroničkih knjiga? Istraživačke metode korištene u istraživanju su sadržajna analiza i usporedba. Uzorak istraživanja (v. Prilog 1) činilo je 36 sveučilišnih nakladničkih programa na preddiplomskoj (12) i diplomskoj razini (24). Uzorak istraživanja bio je ograničen uglavnom na zemlje engleskog govornog područja. U većini zemalja ne-engleskog govornog područja bilo je teško analizirati sadržaje studija i nastavne programe na materinjem jeziku, jer opisi studija i potrebne informacije uglavnom nisu postojale.

Preuzimanja

Nema statistike

Reference

Arvidsson, J. 2014. To grow plants in a changing environment. Att odla sticklingar i ett föränderligt klimat. Ett projektarbete om förlagskunskapsutbildningars anpassning efter digitaliseringen av branschen. Förlagskunskap Projektarbete VT 14.

Cedefop. 2008. Terminology of European education and training policy. A selection of 100 key terms. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.

Clarke, M. 2010. "When your core competency is no longer core to the business you're in." Accessed September 3, 2014. http://scholarlykitchen.sspnet.org/2010/11/29/when-your-core-competency-is-no-longer-core-to-the-business-you-are-in/

The European e-Business Market Watch. 2005. European Commission Enterprise & Industry Directorate. General ICT and Electronic Business in the Publishing & Printing Industry. Key issues and case studies. Sector Report No. 03-I. Accessed June 4, 2014. http://ec.europa.eu/enterprise/archives/e-businesswatch/studies/sectors/publishing/docu-ments/Publishing_2005_I.pdf

European Commission. 2003. Enterprise & Industry Directorate General. The EU publishing industry: an assessment of competitiveness. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.

Halász, G., and A .Michel. 2011. "Key competences in Europe: interpretation, policy formulation and implementation." European Journal of Education 46 (3): 289-306. http://dx.doi.org/10.1111/j.1465-3435.2011.01491.x

Harnad, S. 1991. "Post-Gutenberg galaxy: the fourth revolution in the means of production of knowledge." Public-Access Computer Systems Review2 (1): 39 – 53. (also reprinted in PACS Annual Review Volume 2 and in R. D. Mason (ed.) Computer Conferencing: The Last Word. Beach Holme Publishers, 1992.

OECD. 2005. "Key competencies for a successful life and a well-functioning society. The definition and selection of key competencies. Executive summary." Accessed October 15, 2014. http://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf

Shatzkin, M. 1999. "Databases and networks – The core competencies of 21st century publishing." Accessed July 9, 2014. http://www.idealog.com/speeches/1999/06/databases-and-networks-the-core-competencies-of-21st-century-publishing/

Sinclair, S., and S. Gouglas. 2002. "Theory into practice: a case study of the Humanities Computing master of arts programme at the University of Alberta." Arts and Humanities in Higher Education 1 (2): 167-83. http://dx.doi.org/10.1177/1474022202001002004

Preuzimanja

Objavljeno

15.07.2015.

Broj časopisa

Rubrika

Članci

Kako citirati

“Što Je Prvo? Nakladničko Poslovanje Ili Studij nakladništva?”. 2015. Libellarium: časopis Za istraživanja U području Informacijskih I Srodnih Znanosti 8 (1): 125-37. https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i1.220.