Implementacija i upravljanje e-marketingom u hrvatskom nakladništvu
DOI:
https://doi.org/10.15291/libellarium.v3i1.147Ključne riječi:
e-marketing, nakladništvo, upravljanje, implementacija, analiza stavova, unapređenje poslovanjaSažetak
Temeljni su preduvjeti učinkovite implementacije e-marketinga u poslovanju vladanje teorijom i vještinama upravljanja marketingom te posjedovanje odgovarajućih znanja o informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. U ovom su radu prikazani rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi koliko hrvatske nakladničke kuće primjenjuju e-marketing te ispitati stavove marketinških djelatnika o tom suvremenom konceptu. Nespremnost dijela nakladnika na suradnju može se izdvojiti kao jedan od najvećih problema u istraživanju.
U analizi su korištene metode deskriptivne i inferencijalne statistike. Na osnovi dobivenih rezultata autorice zaključuju da hrvatski nakladnici, s određenim iznimkama, još uvijek nisu u potpunosti prepoznali važnost e-marketinga i njegove mogućnosti. Iako se njime sve više koriste u poslovanju, uglavnom se nisu spremni odreći tradicionalnih oblika marketinga. Zaključeno je i da marketinški djelatnici u nakladničkim kućama, s obzirom na obilježja prema kojima su klasificirani, imaju prilično ujednačene stavove o e-marketingu.
Sa znanstvenog stajališta, implementaciji e-marketinga u nakladništvu nije do sada posvećena odgovarajuća pozornost. U tom smislu, ovo istraživanje doprinosi boljem razumijevanju različitih vidova primjene e-marketinga u nakladničkoj djelatnosti, što i predstavlja njegovu temeljnu vrijednost. Dobiveni rezultati mogu biti korišteni u svrhu unapređenja upravljanja marketingom u nakladništvu, ali i poslužiti kao okvir za daljnja istraživanja.
Preuzimanja
Reference
American Marketing Association. „Dictionary“. http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=M (posjet 02. 06. 2010.).
Cramer, D. i Howitt, D. 2004. The SAGE Dictionary of Statistics. London: SAGE Publications Ltd.
Forsyth, P. i Birn, R. 1997. Marketing in Publishing. London: Routledge.
Hilts, P. 1999. „Direct Marketing Guru: Publishers Must Use Web to Find New Markets“, Publishers Weekly, 246 (48): 25.
Khong, S. T., Siong, C. C., Binshan, L. i Uchenna, C. E. 2010. „Internet-Based ICT Adoption Among SMEs: Demographic Versus Benefits, Barriers, and Adoption Intention“, Journal of Enterprise Information Management, 23 (1): 27 - 55.
Kornbluth, J. 2009. „Time to Change“, Publishers Weekly, 256 (47): 62.
Kotler, Ph. 2001. Upravljanje marketingom, Analiza, Planiranje, Primjena i Kontrola. Deveto izdanje. Zagreb: MATE.
Previšić, J. i Bratko, S. (ur.) 2001. Marketing. Zagreb: Sinergija.
Previšić, J. i Ozretić Došen, Đ. (ur.) 2004. Marketing. II. izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Zagreb: Adverta.
Ružić, D. 2000: Marketinške mogućnosti Interneta. Osijek: Ekonomski fakultet.
Ružić, D. 2003: E-marketing. Osijek: Ekonomski fakultet.
Ružić, D., Biloš, A. i Turkalj, D. 2009. E-marketing. 2. izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Osijek: Ekonomski fakultet.
Senečić, J. 2002. Osnove marketinga. Zagreb: Mikrorad, Ekonomski fakultet Zagreb.
Sheng, H., Fui-Hoon Nah, F. i Siau, K. 2005. „Strategic Implications of Mobile Technology: A Case Study Using Value-Focused Thinking“, The Journal of Strategic Information Systems, 14 (3): 269 - 290.
So-Hung Pi, S. 2006. Online Publicity and Marketing in a Book Publishing House. Burnaby: Simon Fraser University.
Soong, T. T. 2004. Fundamentals of Probability and Statistics for Engineers. Chichester: John Wiley & Sons, Ltd.
Thompson, J. B. 2005. Books in the Digital Age: The Transformation of Academic and Higher Education Publishing in Britain and the United States. Cambridge: Polity Press.
Turkalj, D. 2008. Marketinško prilagođavanje klasičnih medija internetu. Magistarski rad. Osijek: Ekonomski fakultet.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.