Implementacija i upravljanje e-marketingom u hrvatskom nakladništvu

Autor(i)

  • Gordana Dukić Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti https://orcid.org/0000-0002-1166-6807
  • Maja Blažević Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti

DOI:

https://doi.org/10.15291/libellarium.v3i1.147

Ključne riječi:

e-marketing, nakladništvo, upravljanje, implementacija, analiza stavova, unapređenje poslovanja

Sažetak

Temeljni su preduvjeti učinkovite implementacije e-marketinga u poslovanju vladanje teorijom i vještinama upravljanja marketingom te posjedovanje odgovarajućih znanja o informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. U ovom su radu prikazani rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi koliko hrvatske nakladničke kuće primjenjuju e-marketing te ispitati stavove marketinških djelatnika o tom suvremenom konceptu. Nespremnost dijela nakladnika na suradnju može se izdvojiti kao jedan od najvećih problema u istraživanju.

U analizi su korištene metode deskriptivne i inferencijalne statistike. Na osnovi dobivenih rezultata autorice zaključuju da hrvatski nakladnici, s određenim iznimkama, još uvijek nisu u potpunosti prepoznali važnost e-marketinga i njegove mogućnosti. Iako se njime sve više koriste u poslovanju, uglavnom se nisu spremni odreći tradicionalnih oblika marketinga. Zaključeno je i da marketinški djelatnici u nakladničkim kućama, s obzirom na obilježja prema kojima su klasificirani, imaju prilično ujednačene stavove o e-marketingu.

Sa znanstvenog stajališta, implementaciji e-marketinga u nakladništvu nije do sada posvećena odgovarajuća pozornost. U tom smislu, ovo istraživanje doprinosi boljem razumijevanju različitih vidova primjene e-marketinga u nakladničkoj djelatnosti, što i predstavlja njegovu temeljnu vrijednost. Dobiveni rezultati mogu biti korišteni u svrhu unapređenja upravljanja marketingom u nakladništvu, ali i poslužiti kao okvir za daljnja istraživanja.

Preuzimanja

Nema statistike

Reference

American Marketing Association. „Dictionary“. http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=M (posjet 02. 06. 2010.).

Cramer, D. i Howitt, D. 2004. The SAGE Dictionary of Statistics. London: SAGE Publications Ltd.

Forsyth, P. i Birn, R. 1997. Marketing in Publishing. London: Routledge.

Hilts, P. 1999. „Direct Marketing Guru: Publishers Must Use Web to Find New Markets“, Publishers Weekly, 246 (48): 25.

Khong, S. T., Siong, C. C., Binshan, L. i Uchenna, C. E. 2010. „Internet-Based ICT Adoption Among SMEs: Demographic Versus Benefits, Barriers, and Adoption Intention“, Journal of Enterprise Information Management, 23 (1): 27 - 55.

Kornbluth, J. 2009. „Time to Change“, Publishers Weekly, 256 (47): 62.

Kotler, Ph. 2001. Upravljanje marketingom, Analiza, Planiranje, Primjena i Kontrola. Deveto izdanje. Zagreb: MATE.

Previšić, J. i Bratko, S. (ur.) 2001. Marketing. Zagreb: Sinergija.

Previšić, J. i Ozretić Došen, Đ. (ur.) 2004. Marketing. II. izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Zagreb: Adverta.

Ružić, D. 2000: Marketinške mogućnosti Interneta. Osijek: Ekonomski fakultet.

Ružić, D. 2003: E-marketing. Osijek: Ekonomski fakultet.

Ružić, D., Biloš, A. i Turkalj, D. 2009. E-marketing. 2. izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Osijek: Ekonomski fakultet.

Senečić, J. 2002. Osnove marketinga. Zagreb: Mikrorad, Ekonomski fakultet Zagreb.

Sheng, H., Fui-Hoon Nah, F. i Siau, K. 2005. „Strategic Implications of Mobile Technology: A Case Study Using Value-Focused Thinking“, The Journal of Strategic Information Systems, 14 (3): 269 - 290.

So-Hung Pi, S. 2006. Online Publicity and Marketing in a Book Publishing House. Burnaby: Simon Fraser University.

Soong, T. T. 2004. Fundamentals of Probability and Statistics for Engineers. Chichester: John Wiley & Sons, Ltd.

Thompson, J. B. 2005. Books in the Digital Age: The Transformation of Academic and Higher Education Publishing in Britain and the United States. Cambridge: Polity Press.

Turkalj, D. 2008. Marketinško prilagođavanje klasičnih medija internetu. Magistarski rad. Osijek: Ekonomski fakultet.

Preuzimanja

Objavljeno

23.11.2011.

Broj časopisa

Rubrika

Članci

Kako citirati

“Implementacija I Upravljanje E-Marketingom U Hrvatskom nakladništvu”. 2011. Libellarium: časopis Za istraživanja U području Informacijskih I Srodnih Znanosti 3 (1): 81-101. https://doi.org/10.15291/libellarium.v3i1.147.