Vizualna komunikacija u naslovnicama časopisa:„Vijenac“, „Kolo“ i „Zarez“ 1999. - 2011.
DOI:
https://doi.org/10.15291/libellarium.v7i2.207Ključne riječi:
časopis, naslovna stranica, vizualna komunikacija, kultura, društvoSažetak
Cilj je rada prikazati elemente vizualne komunikacije naslovnice časopisa, analizirajući i uspoređujući grafičke elemente putem kojih je ona ostvarena. Istraživanje je provedeno na naslovnim stranicama časopisa „Zarez“, „Vijenac“ i „Kolo“ objavljenim u razdoblju od 1999. do 2011. godine. Kriterij je odabira časopisa dostupnost građe, tematika časopisa i njegovo kulturno i društveno značenje. Istraživanjem je dokazano kako je vizualna komunikacija, na naslovnici ostvarena likovno-grafičkim elementima, različita ovisno o identitetu samog časopisa. Slikovni elementi naslovne stranice ključan su element stvaranja poruke, načina kojim časopis komunicira, stila, tona, dubine časopisa. Iako tematski vrlo slični, uspoređeni časopisi progovaraju drugačijim vizualnim jezikom. Dok je za „Zarez“ karakterističan smion i ironičan način vizualne komunikacije koji kritizira društvena zbivanja, kod „Vijenca“ je, a napose kod časopisa „Kolo“, prisutan pasivniji način komunikacije koji tek preslikava društvo i kulturu u kojoj se nalazi i o kojoj svjedoči. Usredotočen da, možda ne uplićući se, komentira opća društvena i kulturna zbivanja, nedostaje mu ključni element vizualne komunikacije koji će čitatelja već od naslovnice zaintrigirati i usmjeriti mu pozornost na časopis.
Preuzimanja
Reference
Abuya, E. J. 2013. „Reading meaning through the visual images: Social semiotic approach to TELL Magazine in Nigeria.“ New Media and Mass Communication 17: 65 −70.
Arntson, E. A. 2007. Graphic design basics. Fifth Edition. Thomson Wadsworth.
Barnard, M. 2005. Graphic design as communication. Routledge. Taylor & Francis Group.
Berrak Sert, G. 2006. A survey on photographic representation in architectural magazine covers: Covers of Arredamento-Mimarlik. A Thesis Submitted to the Graduate School of Natural and Applied Sciences ofMiddle East Technical University.
Bratulić, J. 2001. Vijenac za hrvatsku književnost. Vijenac 9/200: 3.
Cantrel Rosas-Moreno, T., Harp, D. i Bachmann, I. 2013. „Framing ideology: How Time magazine represents nationalism and identities through visual reporting.“ Communication&Society/Comunicación y Sociedad 26/3: 1 − 20.
Garner, A., Sterk, H. M. i Adams, S. 1998. „Narrative analysis of sexual etiquette in teen magazines.“ Journal of Communication 48 (4): 59 − 78.
Gillian, R. 2012. Visual methodologies: An introduction to researching with visual materials. SAGE Publication: London.
Gnidovic, G. i G. Breeding. 2005. Dizajn za časopise: Smjernice za učinkovitu vizualnu komunikaciju. Magazine Training Institute.
Hayes, R. 2012. Visual branding and readership: A comparitive case study of consumer magazine covers. http://rosejournalist.wordpress.com/2012/09/08/visual-branding-and-readership-a-comparitive-case-study-of-consumer-magazine-covers/ (pristupljeno 5.1.2015.)
Kitch, C. 2001. The girl on the magazine cover. Chapel Hill: University of North Carolina Press.
Kress, G. i T. Van Leeuwen. 2002. „Colour as a semiotic mode: notes for a grammar of colour.“ Visual Communication 1/3: 343-368. http://vcj.sagepub.com (pristupljeno 5.1.2015.)
Leeuwen Van, T. 2005. „Typographic meaning“. Visual Communication 4/4: 137 − 152. http://vcj.sagepub.com (pristupljeno 5.1.2015.)
Levkowitz, H. 1997. Color theory and modeling for computer graphics, visualization and multimedia applications. University of Massachusetts Lowell. Kluwer Academic Publishers Group.
Manske, K. i N. Wylde. 1997. Typography as communication. Lecture, notes, handouts & references. www.preneo.com (pristupljeno 5.1.2015.)
Martin, A. i M. McDonald. 2012. „Covering women’s sport? An analysis of Sports Illustrated covers: from 1987-2009 and ESPN The Magazine covers from 1998-2009.“ Graduate Journal of Sport, Exercise & Physical Education Research 1: 81 − 97.
Meggs, B. P. 1992. Type and image: The language of graphic design. John Wiley & Sons.
Moys, J. L. 2011. Typographic voice: researching readers’ interpretations. Tehnical Paper 6. Simplification Centre.Univerisity of Reading. http://www.simplificationcentre.org.uk (pristupljeno 5.1.2015.)
Nielsen Media Research. (2006). Nielsen Media Research reports television's popularity is still growing: Led by teen girls, Americans continue to watch at record levels, http://www.nielsenmedia.com/nc/portal/site/Public/menuitem.55dc65b4a7d5adff3f65936147a062a0/?vgnextoid=4156527aacccd010VgnVCM100000ac0a260aRCRD (pristupljeno 5.1.2015.)
Robertson, K.1994. „On white space, when less is more: the history of white space.“ Looking closer: critical writings on graphic design, ur. Michael Bierut. Allworth Press. 61 – 65.
Spiker, T. 2003. „Cover coverage: how U.S. magazine covers captured the emotions of the September 11 attacks—and how editors and art directors decided on those themes.“ Journal of Magazine and New Media Research 5/2: 1 − 18.
Watt, D. 2011. „From the streets of Peshawar to the cover of Maclean's Magazine: Reading images of Muslim women as currere to interrupt gendered islamophobia“. Journal of Curriculum Theorizing 27/ 1 : 64 − 86.
Weiser, J. 1988. „See what I mean? Photography as nonverbal communication in cross-cultural psychology.“ Cross-Cultural Perspectives in Nonverbal Communication. Ur. Fernando Poyatos. C. J. Hogrefe. 245 − 290.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.




