Informacijska pismenost korisnika fakultetske knjižnice
DOI:
https://doi.org/10.15291/libellarium.v8i2.233Ključne riječi:
knjižnične zbirke, knjižnične usluge, informacijska pismenostSažetak
Informacijska pismenost trebala bi činiti temelj obrazovnog sustava kako bi studentima, korisnicima knjižnica, bilo omogućeno što učinkovitije djelovanje ne samo unutar akademskog okruženja nego i u svakodnevnom životu. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi u kojoj su mjeri studenti, korisnici Knjižnice Prehrambeno-tehnološkog fakulteta Osijek (Knjižnica PTF-a), upoznati s knjižničnom građom i uslugama koje im se nude, tj. utvrditi razinu njihove informacijske pismenosti. Istraživanje je provedeno posebnom vrstom ankete – testom u razdoblju od 16. veljače 2015. do 27. veljače 2015. godine na uzorku od 115 studenata ispitanika. Istraživanjem se utvrdilo da studenti, korisnici Knjižnice Prehrambeno-tehnološkog fakulteta Osijek, iako upoznati s uvjetima korištenja knjižnične građe koju posjeduje Knjižnica i uslugama koje nudi, ne čitaju obavijesti koje se nalaze na oglasnoj ploči i na radnim stolovima, a također nemaju naviku pronalaženja različitih obavijesti na mrežnoj stranici Knjižnice. Rezultati dobiveni istraživanjem poslužit će kao smjernice za unapređivanje postojećih aktivnosti vezanih uz podizanje razine informacijske pismenosti studenata te za osmišljavanje novih kao i poticaj za nova istraživanja.
Preuzimanja
Reference
Kozina, G., Dukić, G. i Dukić, D. 2012. „A study of computer literacy among Croatian students as support in planning the higher education development.“ Tehnicki Vjesnik, 19(4): 735-742. http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=137665 (pristupljeno 5.10.2015.)
Lazzarich, L. 2003. „Koliko mrežne stranice knjižnica mogu pomoći ili odmoći u promidžbi?“ Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 46(3-4): 119-124.
https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Feprints.rclis.org%2F5599%2F1%2FLazzarich.pdf (pristupljeno 5.10.2015.)
Hasenay, S. i Mokriš, S. 2008. „Informacijsko opismenjavanje korisnika Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek i Knjižnice Prehrambeno-tehnološkog fakulteta u Osijeku“ Kemija u industriji, 57(12): 556-558
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=46435 (pristupljeno 5.10.2015.)
Hasenay, S. i Mokriš, S. 2013. „Visokoškolske knjižnice – mogući oblici međusobne suradnje kao preduvjet razvoja u informacijskom društvu“ Knjižničarstvo, 17(2): 49-55.
http://www.knjiznicarstvo.com.hr/wp-content/uploads/2014/05/226_Hasenay_Mokris_2013_2.pdf (pristupljeno 5.10.2015.)
Vujević, M. 2006. Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti. Zagreb: Školska knjiga.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.