Hemingwayev ograničeni riječnik senzacije
DOI:
https://doi.org/10.15291/radovifilo.1591Sažetak
Prikazan je Hemingwayev stil pisanja preko upotrebe jezika. Istaklo se da njegov stil izražava kontroliranu i suzdržanu upotrebu Jezika nastojeći sačuvati »neartlkuliranost« kao paralelu sa životom — iskustvom. Budući da je on kao pisac primarno zainteresiran za realnost i činjenice, riječi mu služe samo za transkripciju životnih iskustava, Emotivnost u njegovim djelima je maksimalno reducirana, on je težio da se izdigne »izvan emocija«, tako je i upotreba riječi reducirana na minimalnu i to u svrhu izražavanja instinkta i akcija, Njegov neobičan »krnji« stil pisanja često je u službi izražaja misaonih procesa njegovih protagonista, što je istaknuto primjerima iz Hemingwayevih novela »Velika rijeka s dva srca«, »U drugoj zemlji«, »Vojnikov povratak«, »Ubice« kao i drugim djelima. Povučena je i paralela između Hemingwaya te Melvilla i Twaina, dvaju pisaca iz 19. st. To je dovelo do zaključka da su Hemingwayevi junaci »ranjiviji« nego protagonisti Melvtllovih ili Twalnovih djela. Stoga su i Hemingwayeve »tišine« i »neartikuliranost« glavnih junaka mnogo izrazitiji. Hemingwayeva gramatika neartikuliranosti tako, moglo bi se reći, služi da označi filozofiju života njegovih likova koji pokazuju posebnu disciplinu, te čak i treniraju određena pravila discipline i forme da bi na ta] način postigli svoj kompromis sa životom. Hemingway odbacuje jezičnu retoriku da bi na taj način u cjelini uspio izraziti, odnosno transkribirati život-iskustvo.Reference
Ernest Hemingway, A Moveable Feast, New York, Scribner’s, 1964, str. 54-55.
Ernest Hemingway, Death in the Afternoon, New York, Scribner’s, 1954, str. 2.
Ernest Hemingway, The Short Stories of Ernest Hemingway, New York, Scribner’s, 1953, str. 215.
Philip Young, Ernest Hemingway: A Reconsideration, University Park, Penn., Pennsylvania University Press, 1986, str. 47.
Wvndham Lewis, Men Without Art, New York, Russel and Russel, 1964, str. 18.
Alfred Kazin, On Native Grounds, An Interpretation of Modern American Prose Fiction, New York, Harourt, 1942, str. 332—33.
Ernest Hemingway, To Have and to Have Not, New York, Scribner's, 1947, str. 224—25.
Ernest Hemingway, Death in the Afternoon, New York, Scribner’s, 1954, str. 2.
Ernest Hemingway, The Short Stories of Ernest Hemingway, New York, Scribner’s, 1953, str. 215.
Philip Young, Ernest Hemingway: A Reconsideration, University Park, Penn., Pennsylvania University Press, 1986, str. 47.
Wvndham Lewis, Men Without Art, New York, Russel and Russel, 1964, str. 18.
Alfred Kazin, On Native Grounds, An Interpretation of Modern American Prose Fiction, New York, Harourt, 1942, str. 332—33.
Ernest Hemingway, To Have and to Have Not, New York, Scribner's, 1947, str. 224—25.
Preuzimanja
Objavljeno
05.03.2018.
Broj časopisa
Rubrika
Izvorni znanstveni rad