Razmišljanja o metaforičkoj motivaciji značenja u poslovicama
DOI:
https://doi.org/10.15291/radovifilo.1625Sažetak
U ovoj studiji poslovice i metafore se promatraju kao modele kognitivne ekonomije i kao prilagodba kognitivnih obrazaca potrebama komunikacije. Čini se da stvaratelj poslovične rečenice često odabire metafore kao kategorizacijsko oruđe iskustva. Često se oslanjamo na modele konkretnog svijeta za konceptualizaciju apstraktnih pojava. Postoje spacijalna konceptualizacija apstraktnog svijeta, primjerice, čovjek je čovjeku vuk (okrutnost=vuk). Struktura poslovice predstavlja svojevrsni kompromis u kojemu se udovoljava potrebama produkcije, percepcije i sjećanja. Ova vrsta analize pomaže razumijevanju načina kako ljudi spajaju riječi u svojemu umu. Sugerira se kako postoji motivacijsko načelo za takva sintaktička svojstva poslovice a to bi načelo bilo načelo učljivosti.Reference
B e rlin , B./Kay, P., (1969) Basic Color Terms: Their Universality and Evolution, Berkeley and Los Angeles B o y n t o n, R. M. (1979), Human Color Vision, New York. B u rk e, K. (1957), The Philosophy of Literary Form, Studies in Symbolic Action. G ib b s, R. (1980) "Spilling the beans on understanding and memory for idioms in conversation", Memory and Cognition, 8. p. 449-456. L a k o ff, G. J o h n s o n , (1980), Metaphors We live By, Chicago/London. M a cL au ry , R.E., (1991) "Social and Cognitive Motivations of Change: Measuring Variability in Color Semantics", u: Language - Journal of the Linguistic Society of America, Vol 67, No 1, p. 34-62. O d 1 i n, T. (1986), "Language Universals and Constraints on Proverbial Form", Proverbium (3), p.125-151. O rto n y, A., S c h a 1 1 e r t, D., R e y n o ld s , R., A n t o s, S., (1978) "Interpreting metaphors and idioms: Some effects on context on comprehension", Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 17, p. 465-477. T a y lo r, J. R., (1989), Linguistic Categorization: Prototypes in Linguistic Theory, Oxford. V a rg a s, M. F., (1989). Louder than Words - An Introduction to Non-Verbal Communications, The Iowa State University Press. W h i t t i c k, A., (1960), Symbols, signs and their Meaning, London.
Preuzimanja
Objavljeno
16.04.2018.
Broj časopisa
Rubrika
Izvorni znanstveni rad