»Znanstvena gramatika« i njena primjena u nastavi gramatike

Autor(i)

  • Željka Matulina Sveučilište u Zadru

DOI:

https://doi.org/10.15291/radovifilo.1659

Sažetak

U novije se vrijeme u didaktici i metodici nastave njemačkog jezika sve češće postavljaju pitanja kakvu »gramatiku« i u kome obimu primijeniti u nastavnoj praksi. »Znanstvene gramatike« (koje su ovdje obuhvaćene zajedničkim nazivom »teoretska gramatika«) i »pedagoška gramatika« (koja je, za razliku od »teoretske«, nazvana »praktičnom gramatikom«) išle su oduvijek odvojenim putovima i razvijale se neovisno jedna od druge. Moglo bi se kazati da se »pedagoškoj gramatici« tek u novije vrijeme posvećuje viže pažnje, a svrsishodnost njenog postojanja proizlazi iz potrebe za što bržim i boljim učenjem (stranog) jezika. Gramatika ne smije ostati sama sebi svrhom, ona prvenstveno treba biti pomoćno sredstvo, koje će dati boljii uvid u strukture (stranoga) jezika i osposobiti učenika za kompetentno komuniciranje u dotičnoj jezičnoj zajednici. Iz mnoštva gramatičkih teorija na području germanističke lingvistike izabrane su za svrhu ovoga rada samo četiri najznačajnije teorije. U općenitim obrisima su prikazane njihove osnovne postavke i dati konkretni prijedlozi za nastavu gramatike.

Preuzimanja

Objavljeno

18.04.2018.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad