Matoševa rodoljubna poezija u interpretacijsko-analitičkom i problemsko-stvaralačkom sustavu izborne nastave (jedan od mogućih metodičkih obrazaca)

Autor(i)

  • Mladen Dorkin Sveučilište u Zadru

DOI:

https://doi.org/10.15291/radovifilo.1664

Sažetak

U prilogu Matoševa rodoljubna poezija u interpretacijskom-analitičkom i problemsko-stvaralačkom sustavu izborne nastave autor pokazuje koliko je Matoševa rodoljubna lirika sretno štivo na kojemu se u izbornoj nastavi u školi mogu primijeniti istraživački postupci kako u kontekstu nje same tako i u kontekstu piščeva književnog opusa i dalje — u kontekstu određene književne tradicije. Interpretacijsko-analitičkim i problemsko-stvaralačkim zahvatom u Matoševe pejzažne tekstove, putopise i pjesmu »Kod kuće«, Matoševa se pejzažno-rodoljubna poezija istražuje u kontekstu njegove simbolske poetike i njegova shvaćanja pejzaža kao duševnog stanja, što uključuje u sebi bodlerovsku, baresovsku, remboovsku i verlenovsku dimenziju evropskog simbolizma u njegovu djelu, a na književnopovijesnom planu Matoševa se pejzažna poezija promatra u kontekstu pejzažne tradidje hrvatske književnosti 19. stoljeća i u paraleli: rodoljubna tradicija 19. stoljeća i A. G. Matoš.

Preuzimanja

Objavljeno

18.04.2018.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad