Prilog proučavanju postanka trubadurskog pjesništva

Autor(i)

  • Vera Gerersdorfer Sveučilište u Zadru

DOI:

https://doi.org/10.15291/radovifilo.1752

Sažetak

Poslije kritičkog osvrta na kapitalne teze o postanku trubadurskog lirskog pjesništva od Dieza do novijih i suvremenih znanstvenika, autor izlaže svoju okcitansku tezu koju temelji na povijesnim i društveno-civilizacijskim pojavama karakterističnim za Južnu Francusku ili Okcitaniju, domovinu trubadura, u XII. stoljeću. Ukazujući grosso modo i na bitne značajke okcitanskog duha i mentaliteta, koji se u trubadurskoj poeziji mogu prepoznati i rekonstruirati, do daljnjih proučavanja, on zaključuje da je: - trubadursko pjesništvo po svom postanku izvorna južnofrancuska pjesnička umjetnost, nastala na tlu Okcitanije, od koje su trubaduri izvorni generacijski produkt; - ova originalna umjetnost obilježena je i svim utjecajima s kojima je ne samo mogla, nego i morala dotì u dodir, s utjecajem arapsko-andaluzijske lirike, južnofran- cuskog folklora, latinskih liturgijskih obreda pa i katarskog pogleda na svijet; - kozmopolitski, internacionalni i interrasni okcitanski duh u njoj sačuvan autentično, originalno, nadasve poetski sublimirano i čisto.

Preuzimanja

Objavljeno

22.04.2018.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad