Kazalište i film — razlike iz sličnosti

Autor(i)

  • Juraj Gracin Sveučilište u Zadru

DOI:

https://doi.org/10.15291/radovifilo.1791

Sažetak

Promatrajući dramsko kazalište i igrani film kao dva autohtona, a međusobno unekoliko i konvergentna umjetnička fenomena, autor na paradigmatskoj i sintagmatskoj osi njihove strukture utvrđuje zajednički koordinalni sustav. Na diskurzivnim kvalitetama unutar toga sustava određuje potom razlike koje navode na razmatranje formae substantialis obaju medija.

Reference

Zbignjev Čečot — Gavrak (Zbigniew Czeczot — Gawrak), O počecima filmologije, Institut za film, Beograd 1982.
Umberto Eko, (Umberto Eco), Kultura, informacija, komunikacija, Nollt, Beograd 1973.
Arnold Hauser, Sociologija umjetnosti, 2, Školska knjiga, Zagreb 1986.
An Ibersfeld (Anne Ubersfeld), Čitanje pozoričta, »Vuk Karadiić«. Beograd 1982.
J. M. Lotman, Struktura umetničkog teksta, Nolit, Beograd 1976.
Kristijan Mez, (Christian Metz), Jezik i kinematografski medijum, Institut za film, Beograd
1975.
Kristijan Mez, (Christian Metz), Ogledi o značenju filma, I, Institut za film, Beograd 1973.
Jan M. Peters, Slikovni znaci i jezik filma, Institut za film, Beograd, 1987.

Preuzimanja

Objavljeno

30.04.2018.

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad