Obrazovne potrebe učitelja za permanentno usavršavanje
DOI:
https://doi.org/10.15291/radovifpsp.2477Abstract
Kod 141 učitelja razredne nastave zadarske regije ispitane su obrazovne potrebe učitelja za permanentno usavišavanje, te razlike medu njima u tom pogledu. Pokazalo se da su učitelji tek djelomično motivirani za permanentno usavršavanje, te da dio obrazovnih potreba ostaje nezadovoljen permanentnim usavršavanjem. Planovi i programi permanentnog usavršavanja ne odražavaju stvarne potrebe učitelja, a javljaju se i poteškoće u njegovu financiranju i organiziranju. Pri grupnim oblicima permanentnog usavršavanja njihova dosadašnja iskustva i trenutne obrazovne potrebe su u raskoraku s obrazovnim sadržajima koji im se nude, te je utvrđen čitav spektar obrazovnih sadržaja koji, unatoč iskazanim potrebama učitelja, nije sadržan u permanentnom usavršavanju. Utvrđeno je da se isključivo na bazi konkretno iskazanih obrazovnih potreba učitelja treba programirati i realizirati njihovo permanentno usavršavanje. Bez preliminarnog utvrđivanja obrazovnih potreba ne mogu se učekivati značajnija poboljšanja u permanentnom usavršavanju učitelja. Učitelji predstavljaju relativno homogenu grupu ispitanika. Razlike među njima s obzirom na mjesto rada i radno iskustvo nisu velike, čime je značajnost dobivenih rezultata nedvojbena, a uvažavanje učiteljskih potreba lakše.